INTRODUKTION
Når du besøger vores hjemmeside indsamles der en række oplysninger om dig og dit forbrug af siden, som bruges til at se blandt andet hvor mange besøgende vi har på vores side, samt hvilke sider der tiltrækker mest opmærksomhed i hvilke perioder, og fra hvilke geografiske lokationer vi har fleste besøgende. Hvis du ikke ønsker at der indsamles oplysninger, bør du fravælge brugen af Analyse-cookies nederst på denne side. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles og deres formål.
Dataansvarlig
COOKIES
Hjemmesiden anvender ”cookies”, der er en tekstfil som gemmes på din computer, tablet eller mobil med det formål at genkende din enhed og huske dine indstillinger samt udføre statistik og målrette indholdet herefter. Cookies kan ikke indeholde skadelige filer som f.eks. virus eller andet. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledningen på http://minecookies.org/cookiehandtering/
DATAINDSAMLING
PERSONOPLYSNINGER
Personoplysninger omfatter alle typer af informationer, der kan identificere en person. Når du besøger vores hjemmeside, indsamler og behandler vi visse oplysninger, herunder ved brug af:
- Nyhedsbrevstilmeldinger
- Analyseredskaber
- Undersøgelser
De oplysninger, vi typisk indsamler, inkluderer:
- Et unikt ID
- Tekniske oplysninger om din enhed (computer, tablet eller telefon)
- IP-adresse
- Geografisk placering (land og byområde)
- Hvilke sider du besøger
Disse oplysninger registreres kun, mens du er aktiv på vores hjemmeside.
BRUG AF VSBVSHOP
Når du foretager en bestilling via vores webshop, VSBVSHOP.DK, indsamler vi følgende oplysninger for at kunne gennemføre din ordre:
- Navn (fornavn og efternavn)
- Firmanavn
- Adresse (gade, husnummer, by og land)
- Kontakt oplysninger (telefon og e-mail)
- EAN-nummer
- CVR-nummer
TILMELDING TIL KURSER
Ved tilmelding til kurser via VSBV’s hjemmeside registrerer vi:
- Kursustype
- Dato og tidspunkt for afholdelse
- Lokation
- Institution
- Navn og e-mail
- Mobilnummer
- CVR-nummer
- EAN-nummer
- Eventuelle bemærkninger
KONTAKTFORMULAR
Når du retter henvendelse til os via mail, behandler vi typisk dit navn og e-mailadresse. Vi opfordrer dig til ikke at sende følsomme personoplysninger til os.
Når du udfylder en kontaktformular på vores hjemmeside, lagres oplysningerne og sendes til vores mailsystem for at kunne besvare din henvendelse.
Vi anvender ikke disse oplysninger til markedsføring, nyhedsbreve eller lignende uden din udtrykkelige anmodning. Derudover videregives dine oplysninger ikke uden for organisationen, medmindre det er nødvendigt i relation til din henvendelse og kun med din fulde accept.
ANALYSE REDSKABER
For at opnå indsigt i, hvordan vores hjemmeside anvendes, og for at forbedre brugeroplevelsen, benytter vi følgende analyseværktøjer, som behandler anonyme eller pseudonyme data:
-
Google Analytics – til trafikmåling og brugeradfærd
-
Hotjar – til analyse af brugerinteraktion og brugeroplevelse
Disse værktøjer anvender cookies og lignende teknologier til at indsamle oplysninger. Behandlingen sker kun med dit udtrykkelige samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a, og cookiebekendtgørelsen.
Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre på følgende måder:
-
Via vores cookie-banner – Klik på cookie-ikonet i nederste hjørne af hjemmesiden for at ændre dine samtykkeindstillinger eller fravælge analyse-cookies.
-
Ved at slette cookies i din browser – Du kan også trække samtykket tilbage ved at slette cookies og revidere dine præferencer, næste gang du besøger siden.
-
Kontakt os direkte – Du kan også kontakte os, hvis du ønsker hjælp til at fravælge analyseværktøjer.
Vi sætter stor pris på dit samtykke, da det hjælper os med at forbedre og målrette vores indhold, men du kan naturligvis bruge hjemmesiden uden at deltage i analyser.
UNDERDATABEHANDLERE
(HVEM VI DELER DINE DATA MED)
BEHANDLER | FUNKTION | LAND | DATASIKKERHED UDENFOR EU | DATADELING |
---|---|---|---|---|
Servicepoint.dk | Hosting af hjemmeside | Danmark | Privacy Shield | Webhotel filer, SQL data, samt backups af disse |
DATAOPBEVARING
SIKKERHED
Vi har implementeret passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger med henblik på at beskytte personoplysninger mod hændelig eller ulovlig tilintetgørelse, tab, ændring, uautoriseret offentliggørelse, uautoriseret adgang eller anden ulovlig behandling i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der indebærer en risiko for fysiske personers rettigheder og frihedsrettigheder, foretages en konkret vurdering af omfanget og konsekvenserne. Hvis det vurderes, at der foreligger en forpligtelse til underretning i henhold til databeskyttelsesforordningen (GDPR), vil de berørte registrerede modtage meddelelse herom uden unødig forsinkelse og senest inden for 72 timer efter, at bruddet er blevet identificeret. Meddelelsen vil indeholde oplysninger om arten af bruddet, hvilke data der potentielt er berørt, samt anbefalinger vedrørende, hvordan den registrerede bør forholde sig.
Vores primære fokus i forbindelse med et sikkerhedsbrud er at begrænse konsekvenserne og sikre, at den underliggende årsag til bruddet afhjælpes hurtigst muligt for at forhindre yderligere datatab eller misbrug.
DATABESKYTTELSE
Vi sætter pris på din data, ligesom vi gør med vores egen, så vi beskytter vores (og din) data med følgende initiativer, som vi til enhver tid holder opdateret: SSL Kryptering, Firewall, Sikkerhedsnetværk, To-faktor Godkendelse, Uddannelse af personale, Password styrke godkendelse,
DATAOPBEVARINGSLÆNGDE
Når du indsender oplysninger via kontaktformularer på hjemmesiden, opbevares disse data i op til 1 år. Formålet med opbevaringen er at kunne dokumentere tidligere henvendelser og aftaler samt sikre en sammenhængende kommunikation ved gentagne forespørgsler.
Administratorer af webstedet har adgang til at se og redigere de oplysninger, som brugere selv har indtastet i deres profiler, hvis sådanne findes. Adgangen anvendes udelukkende til at administrere brugernes konti og yde support i overensstemmelse med gældende regler.
Analysemæssige data, som ikke indeholder personhenførbare oplysninger, kan blive opbevaret i længere tid, da de anvendes til at analysere webstedets brug, måle performance og forbedre vores tjenester. Hvor det er muligt, anonymiseres disse data, så de ikke kan henføres til enkeltpersoner. Opbevaringstiden for disse data fastsættes ud fra en vurdering af formålet og nødvendigheden, og data slettes eller anonymiseres, når de ikke længere er relevante.
DATABRUDSPROCEDURER
Vi benytter os af en opdateret firewall, som til enhver tid giver os besked, hvis vores sikkerhed er blevet brudt, omend dette er via brud i firewall eller et password breach – så bliver vi underrettet hurtigst muligt, hvorefter vi kan tage hånd om situationen. Derudover afgiver vores firewall ugentlige opdateringer på forhindrede forsøg imod vores sikkerhed samt alarm ved forøgede forsøgs-aktivitet, så vi til enhver tid er informeret omkring mulige angreb imod vores (og jeres) data.
DATARETTIGHEDER
Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger:
-
Ret til indsigt: Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig.
-
Ret til berigtigelse: Du har ret til at få urigtige eller ufuldstændige personoplysninger om dig selv rettet.
-
Ret til sletning: Du har i visse tilfælde ret til at få slettet dine personoplysninger, fx hvis de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, de blev indsamlet til.
-
Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
-
Ret til dataportabilitet: Du har ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse oplysninger til en anden dataansvarlig, hvor det er teknisk muligt.
-
Ret til indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
-
Ret til at klage: Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du mener, at vores behandling af dine personoplysninger ikke lever op til gældende databeskyttelseslovgivning.
Ønsker du at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte os via kontaktoplysningerne angivet i vores privatlivspolitik. Bemærk, at vi kan være forpligtet til at opbevare visse oplysninger i henhold til lovgivningen, hvilket kan begrænse muligheden for sletning.
RETSGRUNDLAG FOR BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
Vores behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens artikel 6. Afhængigt af formålet med behandlingen baserer vi os på ét eller flere af følgende retsgrundlag:
-
Artikel 6, stk. 1, litra a (samtykke): Når du giver samtykke til fx modtagelse af nyhedsbreve eller markedsføring.
-
Artikel 6, stk. 1, litra b (opfyldelse af kontrakt): Når behandlingen er nødvendig for at opfylde en aftale med dig – f.eks. ved kursustilmelding eller ved levering af ydelser, du har anmodet om.
-
Artikel 6, stk. 1, litra c (retlig forpligtelse): Når vi er retligt forpligtet til at behandle oplysninger, fx til regnskabs- eller bogføringsformål.
-
Artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse): Når behandlingen er nødvendig for at forfølge vores legitime interesser, og disse ikke overstiger dine rettigheder og frihedsrettigheder. Dette kan f.eks. være i forbindelse med sikkerhedsforanstaltninger, statistik, analyse og forbedring af vores hjemmeside.
DATABESKYTTELSESRÅDGIVER (DPO)
Efter persondataforordningens artikel 37 skal Vestsjællands Brandvæsen udpege eller ansætte en databeskyttelsesrådgiver (DPO).
Vestsjællands Brandvæsen har derfor indgået en aftale med HjulmandKaptain Advokatpartnerskab om at løse opgaven på konsulentbistand og dermed sikrer, at Vestsjællands Brandvæsen lever op til databeskyttelsesreglerne.
Databeskyttelsesrådgiveren er i sin funktion en uvildig instans, der rådgiver fagområderne om lovlig, god og sikker håndtering af persondata.
Hvis du har brug for at vide noget om hvordan Vestsjællands Brandvæsen tilgår opgaven med at beskytte personoplysninger, eller har du andre spørgsmål relateret til persondatabehandling, kan du henvende dig til vores DPO.
Svar på disse henvendelser, sker så hurtigt som mulig.
DPO:
HjulmandKaptain, Nørrebrogade 34-36, 8000 Århus
Mailadresse: dpo-vsbv@70151000.dk, telefon: 70151000
SIKKERHEDSHÆNDELSE
Vil du derimod gøre os opmærksomme på at vi har haft et datalæg, kontakt straks vores døgnbemandet vagtcentral, som derefter vil kontakte vores sikkerhedsansvarlige.
Telefonnr. 4422 7112.
Privatlivsindstillinger
Mine indstillinger